2016. július 11., hétfő

Tapasztalatok

Helyzetjelentés 2. rész


Ahogy tegnap említettem tehát, a hétköznapokból való kimozdulás, néhány napos nyaralás, túrázás, új, eddig még nem látott helyek felfedezése, nagyon jó és elég erős hatás ahhoz, hogy figyelmünket elterelje a stresszes gondolatokról és tudatunkat kicsit lenyugtassa.

A sok pozitív tapasztalat mellett természetesen előfordultak olyan helyzetek is amelyekben kellemetlenül éreztem magam és következő alkalommal inkább másként csinálnám:

Ide sorolnám az estére időzített úszást és a szaunát. Gondoltam teszek egy próbát, hátha nem bánom meg. Általában amikor fáradt vagyok és szerintem ezzel nem csak én vagyok így, a külső ingereket sokkal intenzívebben élem meg és sokkal érzékenyebben reagál a szervezetem rájuk. Nos, akkor is így történt. A hűvös víz, aztán a hirtelen túl forró szauna eléggé betett a keringésemnek és a szívem majd kiugrott a helyéről (mellesleg rá is stresszeltem), úgyhogy 30 perc után felmentem a szobámba, hogy rendbe jöjjek. Végül egy nagyjából 1 órás séta után sikerült helyre rázódnom és aztán nem sokkal elaludnom. Máskor inkább a kora délutáni órákra teszem majd a fürdőzést, a szaunát pedig inkább teljesen kihagyom.

Egy másik maradandó élményt nyújtott a sóbarlang, ami a sástói kemping területén van. Mivel rajtunk kívül senki más nem volt odabent, így viszonylag nyugodtan éltem meg a bent töltött 45 percet. A több szobás helység falai sótéglákból álltak, melyeket hátulról fénnyel megvilágítottak és talán ionizációs módszerrel intenzíven a levegőbe juttatták a sót. Elnézést, ha rosszul írtam le, de nem igazán emlékszem és nem ismerem a pontos folyamatot. A lényeg, hogy szerintem nagyon érdemes kipróbálni, mert jól tisztítja a légutakat és feloldja a lerakódott dolgokat. Már a 45 perc után jelentősen éreztem, ahogy tisztul az orrom és sikerül felköhögnöm.

A mai napon egyébként azt vettem észre, hogy kevésbé kapkodok levegő után és a kora reggelt leszámítva az egész nap folyamán sokkal nyugodtabb voltam/vagyok mint a múlt héten. Persze ez csak egyetlen nap, de bízom benne, hogy ez már egy nagyon kicsi lépés a cél felé.

Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a kis beszámolót! Hamarosan újra jelentkezek, most már tényleg egy módszerrel, ami talán megváltoztatja az életem és a tiédet is. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése