2016. július 24., vasárnap

A Jóga

Ígéretemet megtartva, ez alkalommal beszámolok az első gyógyító módszerről amit kipróbáltam. Ez pedig nem más mint a jóga, illetve esetemben a jóga terápia. 


Jóga terápia lényegre törően, saját szavaimmal:
(előre is elnézést kérek a hozzáértőktől, ha valami fontosan kifelejtenék)

A jóga terápia tulajdonképpen segít feltárni a problémáinkat és a megfelelő eszközökkel igyekszik orvosolni azokat. Ezek az eszközök pedig nem merülnek ki csupán különféle mozdulatokban, pozíciókban (ászanák), hanem az egyénhez és az egyén jelenlegi állapotához igazodva ad életmód tanácsokat akár étkezéssel, akár méregtelenítéssel kapcsolatban. Mentális és érzelmi támogatást nyújt, légzéssel kapcsolatos tanácsokat ad, hozzájárul a személyiség fejlesztéséhez és így tovább, mindenkinek ami és ahogyan szükséges. Lassan, türelmesen, de biztosan.



Az első alkalom:

Munka után, fáradtan és meglehetősen kiegyensúlyozatlan állapotban indultam útnak az első "jóga órámra". Egy órával indulás előtt elkapott egy kisebb rosszullét, kapkodtam a levegőt és zsibbadt kezem, lábam (nálam ez gyakori). Egy rövid vízszintes állapotban történő pihenést követően legalább annyi erőm lett, hogy útnak tudjak indulni. 

Az óra első fele többnyire helyzetelemzéssel telt, elmondtam a mindennapi problémáimat amik megkeserítik életem és megemlítettem néhány lehetséges okot, melyek ezekhez a tünetekhez vezethettek. Elmeséltem röviden az elmúlt éveim fontosabb történéseit jót és rosszat egyaránt.

Ezt követően kerestünk néhány olyan gyakorlatot, melyek segíthetnek számomra leküzdeni a hirtelen jelentkező stresszt, vagy legalább is enyhíteni azt. Ami eközben feltűnt az az, hogy mire 2-3 alkalommal elpróbáltam ezeket a pózokat a megfelelő légzéssel és tartással egyetemben, tényleg sokat enyhült a légszomjam és nyugodtabbnak éreztem magam. Meg nem szüntette, mindenesetre adott egy kis bizalmat. Fontosnak tartom megemlíteni azt, hogy hozzáértő személy nélkül nem túl könnyű helyesen csinálni ezeket a gyakorlatokat, ezért inkább ne egy telefonra letölthető applikációról kezdjük el "gyógyítani magunkat". Próbáltam én is jóga alkalmazást, nem sikerült. Persze mindenki csinálja úgy, ahogyan szeretné, nem akarok ellene lenni semminek. Ez csupán az én tapasztalatom.

Étkezés kapcsán is kaptam tanácsokat, melyeket ésszerűnek és elfogadhatónak találtam. Egyáltalán nem drasztikus váltásokról van szó, hiszen valaminek a gyors elhagyása nem feltétlenül tesz jót. Mivel az előbb említett pozíciók tényleg egyénre szabottak, és minden embernek más segít, nem tartom fontosnak részletesebben elmagyarázni. Az étkezéssel kapcsolatos tanácsok közül azonban egy-kettőt megemlítenék, amivel talán nektek is segíthetek. Az egyik a fehér cukrok fogyasztása. Ugye ez elég gyakori dolog, hogy mindent cukrozunk. A teákat, a süteményeket, sokan a gyümölcsöket is, és  még sok minden mást. Mindennapjaink "elengedhetetlen" ízesítő anyaga lett, ami nagyon komolyan hozzájárul a stresszes állapot fenntartásához és fokozásához sajnos. Egyéb hatásait itt is ellehet olvasni: http://www.napfenyes.hu/eletmod-gyogyitas/taplalkozas/cukor-edes-mereg 

A másik tanács a húsfogyasztással kapcsolatos. Nem, nem kell vegetáriánusnak lenni. Bár kipróbáltam és igazán negatív hatását nem tapasztaltam (annál több pozitívat), mégis azt mondom együnk inkább változatosan. Szóval, amit mondani akarok az a hús eredetével, és az állat tartásmódjával kapcsolatos. A legtöbb bevásárló központban és boltban, ahol vásárolunk többnyire intenzíven tenyésztett állatok húsát vesszük meg. Ezekkel az állatokkal pedig általában nem bánnak kesztyűs kézzel és nem egy leányálom az életük. Csupán egy céltermék eléréséért tartják őket és tárgyakként bánnak velük, mintha nem lennének érzéseik ezeknek az élőlényeknek. Mintha futószalagon élnék az életüket... Ezek az állatok az életük során elszenvedett nem megfelelő bánásmód miatt, nagy mennyiségű stresszhormont halmoznak fel, ami a húsukban is megtalálható. Mi pedig előszeretettel fogyasszuk ezeket az ételeket reggelire, ebédre és vacsorára is. Így az amúgy is stresszes életünkbe, még belepakolunk egy jó nagy lapáttal. Ezért, ha tehetjük vásároljunk inkább húst piacon, vagy kistermelőktől. 

Kaptam még néhány hasonló tanácsot, majd a csakrákról kezdtünk beszélgetni és azok tisztításáról. Erről azonban inkább a következő alkalommal beszélnék nektek. 

Ami biztos, hogy feszülten és kiegyensúlyozatlanul mentem be az órára, és nyugodtan és feltöltve jöttem ki onnan. Ez a nyugodtság még utána 2 órával is érezhető volt, aztán elaludtam. Másnap kb. 3 alkalommal éreztem kellemetlenül magam a munkába és mindhárom alkalommal kipróbáltam a kapott technikákat és működött. Nem szüntette meg teljesen, viszont sokkal-sokkal jobban voltam. Ez volt az első olyan nap, amikor nem telefonáltam egyik hozzátartozómnak sem, hogy már megint rosszul vagyok...

Úgy gondolom ez egy jó kezdet és eddigi tapasztalataim alapján csak ajánlani tudom mindenkinek a jógát és a jóga terápiát!

Ha bármi kérdésetek van, szívesen válaszolok üzenetben: adamtrust.uzenet@gmail.com
vagy akár itt hozzászólásban is.


Köszi ,hogy velem tartottatok ma is! 
Szép és nyugodt napot kívánok Nektek!